Sunday, August 22, 2010

bulan poser

Salam ramadhan....

Dah pun 13 ramadhan hari nie. Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi, masih diberi kesihatan yg sempurna
bg menjalankan kewajipan ini.
x mcm thn2 yg lepas malsz selalu sakit kepala & terasa perut pedih yg teramat. ( tp ttp puasa).
thn nie dpt mengerjakan dgn lebih selesa. Penat? Mungkin kurang tidur lah sikit, tp masih boleh menahan
dari kepala tersangkut atas keyboard pc.
Selalu nyer ramadhan, muslimin & musliman paling sibuk. Dari bz ke baazar hinggalah menguli tepung kat dpo. Thn nie malasz, walau x serajin maner tp kurang lah sgt2 ke bazar ramadhan. Bukan sbb terlalu jimat, tp faktor pertama: sbb malasz alergik makanan sejuk.
Walau sampi umah hampir pukul 6.00 ptg, mcm mat rempit la msk kat dpo...
hasil nyer alhamdulillah...kesihatan terjamin...
Sesekali tnyer menu aper alog nak mkn, selalu nyer plan ngn husb....paling sempoi taram jer.
Tgk aper yg ader dlm peti besi.........opssssssss peti sejuk.
Bab baju raya plak, malasz nyer sendiri dah siap awal. 2 bln yg lalu, tkot tempahan x diteri.
Puteri2 malasz semalm baru beli, yg siap paki jer...sekali beli utk husb. Selalu nyer kami x lah melampaui
batas utk berbelanka, memandangkan periuk kami juga kecil. mgkin periuk yg "besar" akan menghasilkan "kerak" yg besar juga.
Untuk fmly, kak ipar duai di kg kebiasaan nyer malasz meng"spnsor" biskut raya pada diorg.
So bab2 beli baju nie serah kat orh len. (x leh bermakna x pernah belikan baju mak + abah).
Kalau nak belikan, x raya pun malasz belikan juga........

Kiranyer persiapan raya malasz dah tahap 50% lah.
tinggal nak hias2 rumah (tp lebih kepada bersihkan ajer)...
X der nyer sebarang penambahan pun....

(Nak juga citer tentg persediaan rohani & jasmani di musim ramadhan nie, tp nnti der org igt malasz riak plak
so, yg tu, kita buat dapat pahala, tp citer kat org, mcm x best laaaaaaa)

lg pun rasa nyer sumer org tahu, dlm bulan2 yg mulia nie lah, boleh kumpul aphala berganda2 kan.....

Erm, terasa plak mcm x sabar nak raya...
mgkin sbb ank2 dah semakin membesar, x sabar nak tgk kerenah anak2 berhari raya.....
berkumpul dgn saudara mara.....perh! saat2 yg ku idamkan.........

Daaa....
kita jumpa lg, insya allah.......
salam ramadhan....

3 comments:

  1. salam mala,
    alhmdulillah diberi kesihatan yg baik sepnjang bulan ramadhan nie ye...
    kami skeluarga minggu pertama puasa masing2 demam,batuk n selsema...mggu ke~2 dh sihat skit..alhmdulillah...

    smua persiapan raya dh nk settle lah ye...
    kejap je dh 13 ramadhan kan...

    p/s: aku trpaksa pkai akaun blog biz aku, kalo tk, tkleh tinggal komen kt blog ko nie...
    http://fauzana78.fotopages.com

    ReplyDelete
  2. -Saya masih blom ada baju raya agi...huhu...

    >>>Amin Fotopages<<<

    ReplyDelete